§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy dokument stanowi Politykę prywatności, który określa zasady funkcjonowania Sklepu internetowego oraz zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych.
2. W celu zapewnienia integralności i poufności danych, Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych jedynie osobom upoważnionym i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, aby wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby uprawnione.
3. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszej strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
§ 2 Administrator danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Rucken sp. z o.o. wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000460727, REGON: 341425913, NIP: 554-292-11-01, adres stałego miejsca wykonywania działalności (adres do doręczeń): ul. Kujawska 44A, 86 – 050 Solec Kujawski.
2. Z administratorem danych osobowych można skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: bok@rucken.pl lub pisemnie na adres: Rucken sp. z o.o., ul. Kujawska 44A, 86 – 050 Solec Kujawski.
§ 3 Cele, podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
ZAWIERANIE I WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Podczas procesu składania zamówienia, Klient podaje dane osobowe umożliwiające zawarcie jak i wykonanie umowy sprzedaży, w szczególności jest to imię, nazwisko, adres e-mail, adres korespondencyjny, nr telefonu, numer rachunku bankowego a w przypadku Klientów niebędących konsumentami nazwę Przedsiębiorcy (nazwa firmy), oraz numer NIP. Dane te mogą być przetwarzane w następujących celach:
a) wykonania zawartej umowy sprzedaży. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest w tym przypadku art. 6 ust. 1 lit. b RODO, czyli niezbędność do wykonania umowy sprzedaży,
b) wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO czyli niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych,
c) dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora, podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne, aby złożyć zamówienie w Sklepie internetowym.
ZGODA NA WYSYŁKĘ NEWSLETTERA
1. Klient ma możliwość wyrażenia zgody na wysyłkę Newslettera. Podstawą prawną dla przesyłania informacji handlowych w formie Newslettera stanowi zgoda wyrażona poprzez udostępnienie adresu e-mail, tj. zaznaczenie odpowiedniego checkboxa oraz kliknięcie w link aktywacyjny przesyłany Klientowi na adres e-mail. Podstawą prawną przetwarzania danych w ramach wysyłki Newslettera stanowi art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
2. Podanie danych jest dobrowolne, jeśli jednak Klient nie wyrazi zgody, wysyłka Newslettera będzie niemożliwa.
3. Zgodę na wysyłkę Newslettera można w dowolnym momencie wycofać ze skutkiem na przyszłość poprzez naciśnięcie przycisku rezygnacji w Newsletterze lub przesyłając wiadomość e-mail na adres: bok@rucken.pl
4. W przypadku wycofania zgody na wysyłkę Newslettera, dane subskrybenta zostaną niezwłocznie usunięte.
KORZYSTANIE ZE STRONY SKLEPU INTERNETOWEGO I ZAPEWNIENIE JEJ WŁAŚCIWEGO DZIAŁANIA
Administrator danych zapewnia prawidłowe działanie Sklepu internetowego. Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora danych polegający na prowadzeniu i utrzymaniu strony Sklepu internetowego. Podanie danych podczas korzystania ze strony Sklepu internetowego jest dobrowolne, jeśli jednak Klient nie poda danych, korzystanie z usług dostępnych na stronie Sklepu będzie niemożliwe.
§ 4 Okres przechowywania danych osobowych
Dane osobowe są przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, w szczególności:
a) dane osobowe przetwarzane z uwagi na wysyłkę Newslettera – przez czas trwania usługi, do czasu wycofania zgody,
b) dane osobowe przetwarzane z uwagi na konieczność wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie – przez okres negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie usługi w odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym lub przez okres realizacji umowy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa,
c) dane osobowe przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego w oparciu o art. 21 RODO,
d) dane osobowe przetwarzane w związku z wykonaniem ciążących na Administratorze obowiązków prawnych – przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego, rachunkowego,
e) dane osobowe przetwarzane w związku z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami – do czasu upływu okresu przedawnienia.
§ 5 Odbiorcy danych
1. Administrator nie udostępnia danych osobowych Klientów innym podmiotom, z wyjątkiem:
a) firm realizujących przesyłki na zlecenie Administratora,
b) banków w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
c) podmiotów obsługujących płatności elektroniczne lub kartą płatniczą,
d) upoważnionym organom państwowym, w szczególności Policji, Prokuraturze, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2. Ponadto dane osobowe Klientów mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług na rzecz Administratora takich jak usługi IT w szczególności usługa hostingu, dostarczenie lub utrzymanie systemów informatycznych a także usługi księgowe, usługi prawne.
§ 6 Prawa osób, których dane dotyczą
1. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a) dostępu (art. 15 RODO),
b) do otrzymywania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO),
c) do sprostowania (art. 16 RODO),
d) do usunięcia danych (art. 17 RODO),
e) do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
f) do przenoszenia danych – (art. 20 RODO),
g) do wniesienia sprzeciwu – (art. 21 RODO),
h) do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
2. W celu skorzystania z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa, w jakim zakresie chce skorzystać. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej: bok@rucken.pl lub pisemnie na adres: Rucken sp. z o.o., ul. Kujawska 44A, 86 – 050 Solec Kujawski.
3. Jeżeli po otrzymaniu wniosku, Administrator danych nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osobę składającą wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, Administrator zwróci się do osoby składającej wniosek o udzielenie dodatkowych informacji.
4. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od dnia jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje osobę składającą wniosek o przyczynach takiego przedłużenia. Odpowiedź zostanie udzielona na adres e-mail, z którego został wysłany wniosek, a w przypadku wniosków przesłanych w formie pisemnej, odpowiedź zostanie przesłana listem poleconym na adres wskazany przez osobę składającą wniosek, o ile z treści wniosku nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail.
§ 7 Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§ 8 Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne. Konieczność podania danych występuje w następujących przypadkach:
a) zawierania i wykonania umowy sprzedaży, niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia takiej umowy,
b) z uwagi na obowiązki ustawowe administratora, a takim obowiązkiem jest przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji obowiązków podatkowych oraz w związku z prowadzeniem dokumentacji księgowej. Niepodania danych osobowych będzie skutkować niewykonaniem powyższych obowiązków.
Polityka cookies
§ 1 Pliki Cookies
1. Sklep internetowy wykorzystuje mechanizm działania plików cookies. Pliki cookies są to małe pliki tekstowe, które są zapisywane przez system teleinformatyczny w systemie teleinformatycznym Użytkownika (na komputerze, telefonie, tablecie) podczas przeglądania Sklepu internetowego i pozwalają na późniejszą identyfikację Użytkownika w przypadku ponownego połączenia ze stroną Sklepu z urządzenia (np. komputera, telefonu, tabletu), na którym zostały zapisane. Pliki te mają na celu zapewnić prawidłowe działanie Sklepu.
2. Każda osoba odwiedzająca Sklep internetowy, niezależnie od tego czy jest Klientem Sklepu lub osobą odwiedzającą, ma możliwość wyboru zakresu stosowania technologii plików cookies, a następnie wyrażenia stosownej zgody. W zależności od wybranego zakresu stosowania mechanizmu plików cookies, za jej pośrednictwem mogą być zbierane dane o osobie odwiedzającej, np. w jaki sposób korzysta ze strony Sklepu internetowego.
3. Pliki cookies wykorzystywane w Sklepie internetowym nie są szkodliwe ani dla osoby odwiedzającej ani dla urządzenia końcowego wykorzystywanego przez osobę odwiedzającą.
§ 2 Rodzaje wykorzystywanych Plików Cookies
1. Sklep internetowy wykorzystuje pliki cookies:
a) cookies sesyjne – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika,
b) cookies trwałe – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.
2. Ze względu na cel ich stosowania, Sklep wykorzystuje następujące pliki cookies:
a) niezbędne – umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony Sklepu internetowego,
b) funkcjonalne – pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich,
c) analityczne – służą do zrozumienia, w jaki sposób Użytkownicy wchodzą w interakcję z stroną internetową, pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.,
d) wydajnościowe – służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony,
e) reklamowe – służą do dostarczania Użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które Użytkownicy odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.
§ 3 Zarządzanie Plikami Cookies
1. Mechanizm działania plików cookies można zmienić zarządzając zakresem stosowania technologii plików cookies oraz wyrażoną zgodą w ramach ustawień na stronie Sklepu internetowego (w zależności od narzędzi wprowadzonych przez Administratora lub poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej). W przypadku korzystania z ustawień przeglądarki internetowej, sposób usunięcia plików cookies różni się w zależności od używanej przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat możliwości i sposobów obsługi plików cookies dostępne są w przeglądarkach internetowych w dziale pomocy danej przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik. Niemniej jednak, gdyby wykorzystywanie plików cookies było dla osoby odwiedzającej Sklep internetowy z jakiegokolwiek powodu niekomfortowe, Administrator przypomina iż można zrezygnować z plików cookies oraz uniemożliwić przeglądarce internetowej ich zapisywanie.
2. Podczas pierwszej wizyty na stronie Sklepu internetowego https://fizjomaterace.pl/ można skonfigurować swoje preferencje dotyczące plików cookies klikając na przycisk „Dostosuj”, znajdujący się na banerze, zawierającym informacje na temat plików cookies. Po kliknięciu na przycisk „Dostosuj” możliwe jest skonfigurowanie swoich osobistych preferencji.
3. W przypadku plików cookies, których celem jest ułatwienie lub usprawnienie korzystania ze strony Sklepu internetowego, ograniczenie ich stosowania na danym urządzeniu może mieć wpływ na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu internetowego. Przykładowo w niektórych przypadkach może to zdecydowanie utrudnić korzystanie ze strony Sklepu internetowego.
Copyright 2024 by Rücken Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Ten koszyk działa na platformie Imker 🛒